De kijkcijfers van zaterdag 22 juni 2019 (SKO)
De zaterdagshows van RTL 4 en SBS 6 verliezen terrein. Zowel Ondertussen in Nederland met Humberto Tan en Luuk Ikink als Thank You For The Music met Kim-Lian van der Meij leveren marktaandeel in. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondertussen in Nederland gaat van 795.000 kijkers (19 procent) deze week naar 524.000 kijkers (16 procent) deze week en Thank You For The Music daalt van 619.000 kijkers (14 procent) naar 383.000 kijkers (11 procent).
Net als vorige week wisten het vrouwenvoetbal op NPO 3 en de herhaling van Floortje Naar Het Einde Van De Wereld op NPO 1 meer kijkers te boeien. Het voetbal trok ruim 100.000 kijkers meer, Floortje zo’n 50.000 kijkers minder.
De wedstrijd Noorwegen – Australië wist 951.000 kijkers (28 procent) te bekoren en Floortje Naar Het Einde Van De Wereld had er 767.000 (23 procent). Direct na Floortje keken er 514.000 mensen (14 procent) naar Leef Je Droom.
RTL 4 vond na Ondertussen in Nederland wel de weg omhoog met BankGiro Miljonairs. De Robert ten Brink-show scoorde 721.000 kijkers (19 procent). SBS 6 trok na de Kim-Lian-show slechts 248.000 kijkers (6 procent) met Zoek De Fouten.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Blue Planet 2: 229.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Take Two: 199.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Gladiator: 197.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 131.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Shadow Man: 123.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 86.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (743.000), Elfsteden Zwemtocht (632.000), Zesuurjournaal (526.000), EenVandaag (447.000), RTL Boulevard (411.000) en Eigen huis en tuin (324.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (528.000), Shownieuws (471.000), Silent Witness (368.000), Nieuwsuur (367.000) en Beste Kijkers (297.000) het meest in trek.
NPO 3 avondmarktleider
NPO 3 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 17 procent en RTL 4 brons met 15 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.