De kijkcijfers van woensdag 5 april 2017 (SKO)
Het tv-programma Reunited van Yolanthe Sneijder-Cabau blijft kijkers verliezen op RTL 4. De vijfde aflevering kwam woensdagavond niet verder dan 687.000 kijkers en 11 procent marktaandeel, veel te ver onder het zendergemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Al met al maakt Cabau geen lekker debuut op RTL 4, dat vorige week nog een zendergemiddelde van 18 procent neerzette. Tot nu toe heeft de voetbalvrouw week op week kijkers verloren met haar show.
De eerste vier afleveringen van Reunited waren goed voor 982.000 kijkers (15 procent), 917.000 kijkers (15 procent), 789.000 kijkers (13 procent) en 764.000 kijkers (13 procent).
Ook het programma na Reunited is geen enorme hit: Hotel Syndroom met Johnny de Mol kwam woensdagavond niet verder dan 801.000 kijkers (13 procent).
De meeste kijkers kozen voor het NPO 1-programma DNA Onbekend, dat 1,4 miljoen kijkers (23 procent) neerzette. De Dionne Stax-show Eerste Hulp Bij Ongevallen trok 866.000 kijkers (15 procent).
SBS 6 was de nummer drie op prime time: Hart in Actie kwam uit op 585.000 kijkers (10 procent) en Fort Oranje: Camping of Krottenwijk op 731.000 kijkers (12 procent). Het laatste weekgemiddelde van SBS 6 is 11 procent.
De vierde zender op prime time was NPO 2: Zembla scoorde 406.000 kijkers (7 procent) en Nieuwsuur trok aansluitend 540.000 kijkers (10 procent).
Net5 en Veronica waren de nummers vijf en zes, dankzij respectievelijk NCIS: Los Angeles (368.000 kijkers en 6 procent) en Malavita (324.000 kijkers en 6 procent).
De RTL 5-show Idols moet zich tevreden stellen met de zevende plek. Daar keken 313.000 kijkers (5 procent) naar.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,2 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half Acht Nieuws (971.000), RTL Boulevard (831.000) Editie NL (755.000) en Binnenstebuiten (514.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (936.000), Hart van Nederland (801.000), Shownieuws (723.000), Pauw (652.000) en RTL Late Night (499.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL