Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

WK-finale Oranje meest bekeken vrouwenduel ooit

8 juli 2019 door admin

De kijkcijfers van zondag 7 juli 2019 (SKO)

De finale van het WK Vrouwenvoetbal tussen Nederland en de Verenigde Staten wist zondag tussen vijf en zeven uur maar liefst 5,5 miljoen kijkers (88 procent) te vermaken. Daarmee is het de meest bekeken vrouwenvoetbalwedstrijd in de Nederlandse tv-geschiedenis. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Oranje verloor met 2-0 van de Amerikanen. “Als je zo dichtbij bent, is het jammer. We speelden best oké en het is gewoon heel jammer“, aldus Jackie Groenen.

De halve finale van de Oranjedames tegen Zweden – het werd 1-0 in de verlenging waardoor de dames voor het eerst in de finale van het WK Voetbal terechtkwamen – scoorde vorige week woensdag nog 5 miljoen kijkers (79 procent).

De top drie van meest bekeken vrouwenvoetbalwedstrijden ooit wordt afgemaakt door de door Nederland gewonnen finale van het EK Vrouwenvoetbal in 2017 met 4,1 miljoen kijkers (83 procent).

De aansluitend uitgezonden huldiging en nabeschouwing in Studio France scoorden respectievelijk 5 miljoen kijkers (78 procent) en 2,8 miljoen kijkers (50 procent).

Tegenover het voetbal kwam uiteraard niets uit de verf. Zo trok RTL Boulevard 179.000 kijkers (2,7 procent), een laagterecord.

Over naar prime time: NPO 1 won het tijdvak met Tussen Kunst en Kitsch (1,7 miljoen en 31 procent), Het Echte Leven in de Dierentuin (1,4 miljoen en 27 procent) en De Avondetappe (1,1 miljoen en 25 procent).

RTL 4 bood met een herhaling van Holland – België (591.000 kijkers en 11 procent) het meest bekeken alternatief. America’s Got Talent: The Champions scoorde erna 393.000 kijkers (9 procent).

Verder was SBS 6 het meest in trek met Wegmisbruikers, goed voor 491.000 kijkers (9 procent), en Oplichters in het Buitenland, dat 532.000 kijkers (10 procent) trok.

De nummer vier is Veronica met 389.000 kijkers (7 procent) voor Back to the Future 3.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 375.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met The Last Days: 333.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 306.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 215.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 201.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Killing Eve: 172.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Verenigde Staten – Nederland (5,5 miljoen), de voetbalhuldiging (5 miljoen), Studio France (2,8 miljoen), het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), Half acht nieuws (778.000) en vtwonen (411.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (1,1 miljoen), Hart van Nederland (763.000), Shownieuws (520.000), Nieuwsuur (501.000) en Journaal Laat (364.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 49 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 7 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 08-07-2019 at 8:10 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media