Het AD heeft vanochtendhet vuur geopend op de lange reclameblokken in de RTL 4-show The Voice of Holland, maar Willeke Alberti stoort zich er niet zo aan. Het geeft juist gelegenheid om je voedselconsumptie op orde te brengen. Dat laat ze weten in een gesprek met de VARAgids. Alberti maakt zich niet druk om reclame. “De reclame neem ik voor lief, in die tijd zet ik een kopje koffie of maak ik wat lekkers voor mezelf klaar. Of ik kijk even of de kleinkinderen slapen. Die komen vaak logeren.“
Alberti is gek op het muzikale programma, dat wordt geproduceerd door haar ex-man John de Mol, met wie ze kind Johnny de Mol heeft. “Ik raak nog elke keer zo ongelooflijk geïnspireerd door het talent dat voorbijkomt in The Voice of Holland. Ik blijf er echt voor thuis en vind er alles leuk aan“, vertelt ze.
Vooral de audtieronde komt bij haar binnen. “Ik denk bij de blind auditions weleens: waarom draaien ze niet, maar de jury is vakkundig en ze zijn alle vier authentiek.”
Alberti kijkt sowieso veel naar RTL. “Ik volg al het nieuws, inclusief de ellende, maar kijk ook Boulevard, GTST en Koffietijd met die heerlijke meiden. Ik volg series op Netflix en ben dol op Humberto en Eva. En op Matthijs.”
Heeft ze nog een tip voor andere kijkers? “Ik kijk nooit iets wat ik niet leuk vind, dan zap ik weg.”
Het VARAgids-interview met Willeke Alberti kunt u lezenvia Blendle.
Foto: Roy Beuskers, 2DOC