De kijkcijfers van zaterdag 3 maart 2018 (SKO)
Het vernieuwde Wie Ben Ik? met aan het roer televisiester Wendy van Dijk is zaterdagavond laat goed van start gegaan op RTL 4. Er keken vanaf half elf 1,004 miljoen mensen (18 procent) naar de amusementsshow en dat is een mooie score voor dat tijdstip. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Dijk, die de show dit seizoen samen met Ruben Nicolai en Tijl Beckand maakt, volgt het Gordon-programma Op Goed Geluk op, dat de voorbije weken te zien was op dit tijdstip.
De presentatrice profiteerde van de goede lead-in van Linda de Mols Weet Ik Veel. Dat programma was met 1,7 miljoen kijkers (24 procent) de nummer twee op prime time. Dáárvoor trok The Making of De TV Kantine 1 miljoen kijkers (15 procent).
De zaterdagavondhit Wie is de Mol blijft de onbetwiste winnaar op prime time met ditmaal 2,5 miljoen kijkers (35 procent). De nabeschouwing MolTalk trok aansluitend, op NPO 3, ruim 1 miljoen kijkers (15 procent). NPO 1 trok op hetzelfde moment met Ik Vertrek 1,4 miljoen kijkers (21 procent).
De nummer vier op prime time was NPO 2. De serie Victoria wist daar een publiek van 493.000 kijkers (7 procent) te vermaken.
SBS 6 blijft ook op de zaterdagavond zwaar teleurstellen, met ditmaal nog geen 300.000 kijkers voor een Potter-film.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Harry Potter and the Deathly 1: 283.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 251.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 197.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Die Hard: 169.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met De Slechtste Chauffeur VIPS: 142.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts UK Open: 113.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), De TV Kantine (1 miljoen), EenVandaag (877.000), Zesuurjournaal (873.000), Half Acht Nieuws (868.000), RTL Boulevard (590.000) en Eigen Huis Tuin (526.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Wie Ben Ik (1 miljoen), Studio Sport (672.000), Hart van Nederland (625.000) en Late Nieuws (568.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 6 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS