De dagelijkse verleidingsshow Love Island heeft zich in deze tweede uitzendweek niet weten te herstellen. Er keken nóg minder mensen dan in de premièreweek. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Love Island trok vorige week gemiddeld 156.000 kijkers en deze week waren dat er 119.000, goed voor een gemiddeld marktaandeel van 2,4 procent. Het programma is dagelijks om 20.30 uur te zien en ondanks de lage kijkcijfers heeft RTL 5 geen ander tijdstip geprobeerd.
Gezien de omvang van het project en de investeringen die gedaan zijn, zou je verwachten dat RTL 5 met een nieuwe uitzendtijd zou experimenteren, bijvoorbeeld ná zonsondergang.
Meer dan andere doelgroepen zijn jongeren nog buiten als het buien licht is en mooi weer is. Het was wellicht de moeite waard geweest om het programma naar 22.30 uur te verplaatsen.
Tegelijkertijd zal ook de tamme inhoud van Love Island meewegen. Het programma is, met name in vergelijking met programma’s als Temptation Island, een beetje braaf.
Al met al heeft RTL met Love Island een behoorlijk dure kijkcijferflop te pakken.
Klik hier om een reactie achter te laten.