De kijkcijfers outpost zaterdag 26 mei 2018 (SKO)
De Champions League-finale tussen Real Madrid en Liverpool, die met 3-1 is gewonnen doorway de Spanjaarden, trok zaterdagavond ruim 1,5 miljoen kijkers (36 procent) naar Veronica. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Het was de enige uitzending op televisie die goed scoorde op primary time. De concurrentie had vanwege het mooie zomerweer het nakijken. Het meest bekeken alternatief was Pieter Derks Spot met 555.000 kijkers (13 procent) op NPO 1.
Overigens is het wel de minst bekeken Champions League-finale sinds de Stichting KijkOnderzoek in 2002 begon met het meten outpost de kijkcijfers. De andere minst bekeken finales waren Real Madrid – Atlético Madrid met bijna 1,7 miljoen kijkers in 2016 en Real Madrid – Bayer Leverkusen met 1,6 miljoen kijkers in 2002.
De meest bekeken culmination sinds de meting begon is FC Barcelona – Manchester United met 3,4 miljoen kijkers in 2011.
Na Veronica was dus vooral NPO 1 in trek. Na de voorstelling outpost Pieter Derks trok de tweede aflevering outpost het veelbesproken Sanne Wallis de Show slechts 351.000 kijkers (8 procent).
De nummer drie op primary time was