Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

VTBL scoort beneden Humberto Tans verwachting

21 januari 2019 door admin

De kijkcijfers van zondag 20 januari 2019 (SKO)

De nieuwe anderhalf uur durende voetbaltalkshow VTBL van Humberto Tan is zondagavond met 265.000 kijkers van start gegaan op RTL 7, goed voor 3,8 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tan begon om acht uur op RTL 7, direct na afloop van Studio Sport Eredivisie op NPO 1, waar 2,6 miljoen mensen (47 procent) naar keken. De meeste mensen bleven daarna hangen voor het Achtuurjournaal, dat 2,5 miljoen kijkers (39 procent) trok naar het eerste net.

Bovendien begon daarna pas de knaller van de avond: Heel Holland Bakt, dat maar liefst 3,3 miljoen kijkers (44 procent) noteerde. Die show van Omroep MAX pikte bijna de helft van alle tv-kijkers in.

Al met al scoorde Tan iets beneden zijn eigen verwachting. “Ik denk dat als je rond de 300 of 400 zit, je het al heel goed doet op RTL 7“, zei hij vrijdag in DWDD.

Het meest bekeken alternatief voor Heel Holland Bakt was de Linda de Mol-show Weet Ik Veel met 1,5 miljoen kijkers (22 procent).

Gedurende de tweede helft van prime time trok NPO 1 met Sterke Verhalen 997.000 kijkers (17 procent) en met Andere Tijden Sport 784.000 kijkers (18 procent). NPO 1 weet de mega-lead-in van Heel Holland Bakt nog steeds niet goed te benutten.

RTL 4 trok na Weet Ik Veel, om tien uur ’s avonds, een publiek van 823.000 kijkers (19 procent) met Judas.

De nummer drie op prime time was NPO 2, dat met Voorbij De Grenzen van Saoedi-Arabië 510.000 kijkers (7 procent) scoorde.

Verder was BankGiro Loterij The Wall het meest in trek met 498.000 kijkers (7 procent) op SBS 6. De Winston Gerschtanowitz-show werd opgevolgd door de Gordon-show Dat Verzin Je Niet, die goed was voor 431.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met A Good Day To Die Hard: 339.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 305.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met VTBL: 265.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Gevoel voor tumor: 257.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 199.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 177.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,6 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Studio Sport (930.000), RTL Boulevard (634.000), vtwonen (514.000) en RTL Woonmagazine (445.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (736.000), Studio voetbal (733.000), Nieuwsuur (562.000) en Shownieuws (551.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 21-01-2019 at 7:55 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media