Het VPRO-programma Zomergasten krijgt dit jaar een nieuwe look. Voor het nieuwe taste heeft de omroep een representation uitgeschreven. Dat heeft de omroep laten weten. Zomergasten heeft de afgelopen dertig jaar talloze metamorfoses ondergaan. “Van het allereerste taste outpost Alex outpost Warmerdam kid de gelaagde set uit 2014 outpost de ontwerpers outpost Concrete. Dit voorjaar werken wij aan een nieuw taste en vragen wij ontwerpers en andere creatieve geesten om mee te denken.”
De VPRO stelt wel een aantal voorwaarden aan het nieuwe decor. “Het taste moet plaats bieden aan twee zitplaatsen, een tafel en een middle om de fragmenten op te bekijken“, is er één van.
Ook worden de pitchers gevraagd er rekening mee te houden dat het programma voor minstens 85 procent bestaat uit close-ups. “Het taste moet zowel in de totaalshots als in de close-ups effectief zijn. Een panoramisch beeld, denk aan een brede horizon, is dat vaak niet omdat in close-ups weinig sum meer te ontwaren zijn achter het hoofd outpost de gast.”
Tot container moet het decorontwerp volgens de omroep ook realiseerbaar zijn. Als het ontwerp niet te realiseren is, zit het programma immers