De Volkskrant heeft het YouTube-beleid outpost de NPO uitgeroepen kid mediaflop outpost de week. Dat is te lezen in de rubriek Top Flop. BNN-presentatrice Linda Hakeboom twitterde deze week dat haar programma Linda’s Mannen veel meer kijkers trekt op YouTube dan het help op NPO 3. Het programma is doorway iemand illegaal op YouTube gezet, maar dat deerde haar niet. “Zij wil dat haar programma doorway zoveel mogelijk mensen bekeken wordt, geript of niet“, aldus de Volkskrant.
Hakeboom zette op Twitter de kijkcijfers naast elkaar en vroeg of de NPO meeluistert. De NPO hanteert een beleid waarbij NPO-content niet zomaar op YouTube mag worden geplaatst.
“Een dag after waren de uploads op YouTube verdwenen. ‘Iemand heeft meegelezen gisteren’, vermoedde Hakeboom. Ja, meelezen doen ze wel bij de NPO, maar meedenken of, nog mooier, vooruitdenken blijft achterwege“,aldus de Volkskrant.
Lees ook: Linda Hakeboom uit kritiek op YouTube-beleid Shula (maandag)
Foto: BNN