Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Volkskrant vindt John de Mol mediaflop van de week

30 november 2018 door admin

De Volkskrant vindt John de Mol de mediaflop van de week omdat hij massaal data van consumenten aan het verzamelen is, zodat hij hen gerichter advertenties kan voorschotelen. Dat is deze week te lezen in de krant. Anno 2018 verzamelen alle giganten data van hun gebruikers om gerichte reclames te tonen, met Google voorop, maar Talpa ligt nu even onder het vergrootglas. De manier waarop het bedrijf werkt zou op gespannen voet staan met de privacywet in ons land.

Het Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico, Follow the Money en De Groene Amsterdammer deden gezamenlijk onderzoek naar de datahonger van Talpa. Hij heeft volgens hen al gedetailleerde profielen van 7,5 miljoen Nederlanders verzameld.

Het lijkt erop dat Talpa niet veel verkeerd doet, maar toch vindt de Volkskrant het bedrijf een mediaflop. “Talpa wijst erop dat het niet het enige bedrijf is met datahonger; ook De Persgroep en RTL verzamelen massaal gegevens. Dat maakt de dataraffinaderij van De Mol niet minder verontrustend“, schrijft de krant.

Scheidend Talpa-topman Pim Schmitz is er helemaal niet geheimzinnig over. Dit is immers de manier waarop media tegenwoordig geld verdienen. “Onze filosofie is de full funnel – een totale trechter. Wij willen de consument 24/7 volgen.”

“Als ik ’s ochtends wakker word is het eerste wat ik doe het nieuws checken, op de telefoon of iPad die naast het bed ligt. Dat is het eerste mediaconsumptie-moment. Daar wil je zíjn als mediabedrijf.”


Dit bericht is geplaatst
op 30-11-2018 at 8:45 in de categorie Talpa.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media