De kijkcijfers van zaterdag 15 april 2017 (SKO)
NPO 1-ster Victor Mids speelt RTL 4-sterren Chantal Janzen en Wendy van Dijk met gemak naar huis. Zijn Mindf*ck blijft hét nieuwe kijkcijferkanon van de zaterdagavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De verhuizing van Mindf*ck van NPO 3 naar NPO 1 blijkt een meesterzet. Het programma is een enorme publiekstrekker op de familiezender. De derde aflevering op de nieuwe uitzendtijd en -plek trok zaterdagavond bijna 2,1 miljoen kijkers (33 procent).
Daar kunnen Janzen en Van Dijk niet tegenop met hun gelijknamige trouwshow op RTL 4. Vorige week dook de show voor het eerst onder de miljoengrens en daar blijft het programma nu: er keken 929.000 mensen (16 procent).
De concurrentie met Mids valt de RTL 4-dames zwaar. De eerste twee afleveringen van Mindf*ck op NPO 1 waren met 1,9 en 2,1 miljoen kijkers ook al een doorslaand succes.
Ook in het half-tienslot won NPO 1 van RTL 4. De Kwis met Paul de Leeuw scoorde 1,6 miljoen kijkers (26 procent) tegenover 1 miljoen kijkers (18 procent) voor Het Zijn Net Mensen met Humberto Tan.
De derde zender op prime time was NPO 2: Verborgen Verleden scoorde 380.000 kijkers (6 procent), Andere Tijden 363.000 kijkers (6 procent) en Nieuwsuur 751.000 kijkers (13 procent).
SBS 6 was de nummer vier met zijn herhalingszaterdag: Ninja Warrior scoorde 316.000 kijkers (5 procent) en Wedden Dat Ik Het Kan 312.000 kijkers (5 procent). De overige zenders trokken allemaal minder bekijks.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Zesuurjournaal (949.000), RTL Woonmagazine (665.000), Eigen huis en tuin (632.000) en Lachen Om Home Video’s (467.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Het Beste van Koefnoen (1,2 miljoen), Studio Sport (731.000), Hart van Nederland (698.000), Shownieuws (616.000) en Beste Kijkers (597.000) waren het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 8 procent.