Wilfred Genee gaat vrijdag om tafel met de directie van Talpa TV om te praten over de vele reclame-onderbrekingen en de programmaduur van Veronica Inside. Dat vertelt Johan Derksen vandaag in het AD. Veronica Inside duurt geen anderhalf maar twee uur en wordt maar liefst vier keer onderbroken door reclame. “We hebben liever eentje minder. Het is storend, voor de kijkers maar ook voor ons. Als dat zo doorgaat, vrees ik dat de kijker afhaakt. Dat zou ik als kijker na het vierde blokje wél doen.“
Derksen begrijpt dat De Mol geld wil verdienen. “We hebben alle begrip voor commerciële tv en weten dat we voor een flinke salarispost zorgen. Dat moet hij terugverdienen. Toch vinden wij twee uur erg lang en het aantal reclameborden overdreven.”
Het is ook vervelend om ‘steeds weer op gang te komen na neen reclameblok’, aldus Derksen. “Zit je in een lekkere flow, komt er zo’n blok van acht minuten. Steeds weer moet je dan die chemie creëren. Dat valt na de vijfde keer niet meer mee.”
Volgens Derksen is Talpa al op de hoogte van de kritiek. “We hebben dat vooraf aangegeven, maar het is niet zo dat ze bij Talpa dan zeggen: we komen aan jullie wensen tegemoet. Wilfred praat deze week met de directie maar ik heb geen enkele hoop dat John hierin meegaat.”
Het AD-artikel ‘VI-trio wil één reclameblok minder: ‘Anders haakt de kijker af’’ kunt u hier lezen.
Klik hier om een reactie achter te laten.