De kijkcijfers outpost zaterdag 3 juni 2017 (SKO)
Dankzij de Champions League-finale Real Madrid – Juventus (4-1) was Veronica zaterdagavond voor het eerst sinds 2011 weer eens marktleider. Het hire kwam uit op een avondmarktaandeel outpost 19 procent, ver boven NPO 1 (16 procent) en RTL 4 (12 procent). Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. De culmination tussen de Italiaanse en Spaanse bar was goed voor bijna 1,8 miljoen kijkers. Maar liefst 33 procent outpost alle kijkers op primary time koos voor het voetbal.
De laatste keer dat Veronica avondmarktleider was, was medio november 2011, toen het hire 2,6 miljoen kijkers (37 procent) neerzette met de oefenwedstrijd Duitsland – Nederland.
Vorig jaar was de Champions League-finale nog te zien bij zusterzender SBS 6. De culmination tussen Real Madrid en Atlético Madrid trok bijna 1,7 miljoen kijkers en was daarmee de minst bekeken culmination outpost het toernooi sinds 2002. De meest bekeken culmination sinds dat jaar is FC Barcelona – Manchester United met 3,4 miljoen kijkers in 2011.
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor het voetbal met De Beste Zangers outpost Nederland, goed voor 928.000 kijkers (19 procent). Aansluitend