Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Veronica Inside al direct een hit: haalt RTL 4 en SBS 6 in

11 augustus 2018 door admin

De kijkcijfers van vrijdag 10 augustus 2018 (SKO)

Het binnenhalen van de mannen van VI betaalt zich al direct uit voor John de Mol. De première van Veronica Inside scoorde vrijdagavond 674.000 kijkers (13 procent) en daarmee was Veronica op prime time groter dan vlaggenschepen RTL 4 en SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De allereerste Veronica Inside komt terecht op de twaalfde plek in de kijkcijfer top vijftien. Op prime time wisten alleen de publieke zenders NPO 1 en NPO 2 meer kijkers te vermaken.

Over de hele avond gezien was Veronica de vijfde zender van het land met 6,7 procent marktaandeel. Ter vergelijking: vorige week vrijdag was Veronica de nummer elf met 1,2 procent marktaandeel.

Hun vroegere zender RTL 7 had het nakijken. Die kwam op prime time niet verder dan 160.000 kijkers (3 procent) voor een actiefilm. Over de hele avond gezien was ze de nummer acht met 2,9 procent marktaandeel.

Veronica Inside trapte af met backstagebeelden waarop te zien was hoe John de Mol de mannen een ingelijste tekening uitdeelde met daarop de boodschap ‘Welkom bij Veronica’. “We schoten een beetje vol, hè?“, aldus Wilfred Genee.

De mannen zijn blij met het nieuwe decor. “Hartstikke mooie man. Ik vind die kleur blauw ook echt mooi“, zei René van der Gijp.

NPO 1 won prime time dankzij de Caroline Tensen-show Eén tegen 100, waar om half tien 1,3 miljoen mensen (25 procent) naar keken. Daaraan voorafgaand noteerde Silent Witness 712.000 kijkers (14 procent).

Het zilver was voor NPO 2, dat met De Slimste Mens 1,1 miljoen kijkers (22 procent) scoorde om half negen. Aansluitend trok Professors op Pad 331.000 kijkers (7 procent).

Het brons was dus voor Veronica. Daarna volgt RTL 4 met 643.000 kijkers (12 procent) voor Het Italiaanse Dorp: Ollolai.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met EK Atletiek: 436.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Mummy Tomb of the Dragon Emperor: 210.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 195.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met xXx State of the Union: 160.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met 144.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Wedding: 84.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (878.000), Zesuurjournaal (828.000), EenVandaag (687.000), RTL Boulevard (616.000), M (545.000) en Editie NL (521.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Eredivisie op vrijdag (887.000), Hart van Nederland (861.000), Laat op Eén (742.000), Shownieuws (699.000) en Nieuwsuur (514.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 11-08-2018 at 8:18 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media