Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Tv-reclamemarkt zit in de lift, 821 miljoen euro in 2018

27 maart 2019 door admin

De markt voor televisiereclame is nog altijd booming. Er ging in 2018 maar liefst 821 miljoen euro om, dat voor een groot deel verdeeld is door de Ster, RTL en Talpa Network. Dat meldt tv-marketingorganisatie Screenforce. Lineair tv-kijken zit nog steeds in de lift naar beneden, maar de daling stagneert wel. Tegelijkertijd stijgen de inkomsten uit tv-reclame en dat houdt voorlopig nog niet op. “Voor dit jaar wordt een groei van de tv-reclamemarkt verwacht tussen de 1 procent en 2 procent.“

De tv-reclamemarkt is in 2018 met drie procent gestegen ten opzichte van 2017. Het belangrijkste deel van de reclamegelden is afkomstig van de retailbranche. “Deze branche is de afgelopen jaren steeds groter gegroeid en is inmiddels goed voor 23 procent van alle tv-bestedingen.”

De grootste adverteerders in 2018 waren Procter Gamble, Unilever, Jumbo Supermarkten, Albert Heijn, A.S. Watson (Kruidvat), Reckitt Benckiser, Jacobs Douwe Egberts, Lidl en Vodafone.

In totaal hebben 1.109 adverteerders televisie ingeschakeld voor 1.774 verschillende merken. Hiervoor zijn 12.037 verschillende TV-commercials ingezet, waarvan 10.895 nieuwe commercials.

Wekelijks keken er in 2018 maar liefst 14,2 miljoen Nederlanders televisie. De totale kijkertijd per dag is in 2018 met 2 procent gedaald en komt uit op 173 minuten. “De daling wordt volledig verklaard door het feit dat er minder live (lineair) wordt gekeken. Het goede nieuws is dat de daling voor het derde jaar op rij kleiner is dan het jaar ervoor.”

Het TV Jaarrapport 2018 kunt u hier bekijken.


Dit bericht is geplaatst
op 27-03-2019 at 10:05 in de categorie Overige.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media