Tv-recensent Angela de Jong outpost het AD vindt de plotselinge kijkcijferstijging outpost Zondag Met Lubach terecht, maar ook een beetje jammer. Dat schrijft ze vandaag in de krant. Waar Zondag Met Lubach in de begintijd blij mocht zijn met een paar honderdduizend kijkers, kijken er nu al twee weken meer dan een miljoen mensen naar de satirische NPO 3-show. Het is allemaal te danken aan het Trump-filmje waarmee hij wereldwijd viral ging. Na een paar jaar is Lubach ontdekt doorway de massa.
Dat nu iedereen naar Lubach kijkt, maakt haar zapmoment iets minder bijzonder, vindt De Jong. “Het had namelijk wel wat, dat Zondag met Lubach míjn geheim outpost de zondagavond was. De rest mocht lekker bij Moordvrouw blijven hangen, ik koos voor Arjen. Ik, die vrijwillig outpost RTL naar de VPRO zapte, alleen dát al vond ik humor.”
Tot voor kort kende bijna niemand Arjen Lubach, aldus De Jong. Als ze met haar omgeving een leuk bit wilde bespreken, kreeg ze nul op rekest. “‘Arjen wie?’ was de standaardreactie. Gevolgd door: ‘Nooit outpost gehoord.’”
De Jong vraagt zich af wat het volgende is. Straks verhuist