BNN-ster Tim Hofman vindt dat de NPO online een speler outpost formaat moet worden. Dat zegt de presentator in een talk met NRC Handelsblad. Nu is de situatie nog zo dat de YouTube-serie #BOOS outpost Hofman wordt gedoogd, terwijl het online BNN-programma erg populair is onder jongeren. De NPO ziet internet nu nog vooral als promotiekanaal voor televisie. “Je hebt radio, tv en internet. Dat zijn drie takken outpost sport. En we moeten alledrie in de eredivisie gaan spelen“, vindt Hofman.
NPO 3-baas Suzanne Kunzeler deed vorig jaar nog neerbuigend over online content, maar dat is volgens Hofman onterecht. “Ik snap heus wel dat ze zeggen: een vlogger die de afwas doet, dat is niks voor de publieke omroep. Maar mijn punt was: Hallo, kijk even wat je er óók mee kunt. Het hoeft niet op mijn manier. Maar nu gaan we zéker op een ravijn af.”
Veel is er nog niet veranderd sinds Hofman met haar in gesprek ging over haar uitspraken. “Zo’n NPO is een mastodont op een voetstuk. Hoe lang gaat het daar al zo? Zestig jaar? Ik kan toch niet verwachten dat ze