Het in 1967 opgerichte Rolling Stone werd een icoon in de popmuziek dankzij spraakmakende verhalen met en over beroemde muzikanten en politici. De afgelopen jaren kon het tijdschrift niet op een passende manier inspelen op de opkomst van het internet.
Daarnaast kwam de reputatie van Rolling Stone vorig jaar onder vuur te liggen, omdat een verhaal over een groepsverkrachting op een Amerikaanse universiteit grotendeels onwaar bleek te zijn.
De nieuwe investeerder krijgt geen invloed op de redactionele koers van het tijdschrift. Hij wil de merknaam vooral gebruiken voor een nieuw internationaal bedrijf dat concerten en evenementen organiseert en de bijbehorende merchandise verkoopt.
Nieuwe markten
Kuok is de zoon van de Singaporese palmolietycoon Kuok Khoon Hong. Met financiële steun van zijn vader richtte hij vorig jaar BandLab Technologies op, dat fungeert als sociaal netwerk voor muzikanten. De afgelopen jaren wist Kuok een in 2012 overgenomen gitarenhandelaar uit Singapore uit te bouwen tot de grootste verkoper van instrumenten en audio-apparatuur in Zuidoost-Azië.
Kuok sloot de deal rond Rolling Stone met Gus Wenner, de zoon van de oprichter die is aangesteld om de online strategie van het blad vorm te geven. Die sprak van een “grote kans”, vooral omdat het merk op nieuwe markten en gebieden wordt geïntroduceerd.