De kijkcijfers van donderdag 20 september 2018 (SKO)
Wendy van Dijk verlaat het warme bad van The Voice niet vaak voor andere uitstapjes op tv, maar als ze dat wel doet, mislukt dat meestal hopeloos. Na Million Dollar Wedding heeft ze nu weer een flop te pakken: This Time Next Year. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het door Peter van der Vorst geproduceerde programma begon vorige week al magertjes met 729.000 kijkers (12,8 procent) en nu is de score gedaald tot een bedroevende 587.000 kijkers (9,6 procent).
Met deze magere cijfers is toch wel bewezen dat Van Dijk niet bepaald een publiekstrekker is. De presentatrice mag in haar handjes knijpen dat RTL 4 haar al jaren inzet op de Voice-franchise.
Ook Carlo Boszhard scoort magertjes op de donderdagavond van RTL 4. Zijn programma Een Goed Stel Hersens kwam aansluitend niet verder dan 541.000 kijkers (9,8 procent). Al met al was RTL 4 daardoor de nummer drie op prime time.
Zusterzender RTL 5 was dankzij Expeditie Robinson (1,3 miljoen en 21 procent) de grote winnaar op prime time, gevolgd door NPO 1, dat met KLEM 939.000 kijkers (15 procent) neerzette. Aansluitend trok Helden van de Wildernis 526.000 kijkers (9 procent).
De nummer vier op prime time was NPO 3. Keuringsdienst van Waarde noteerde 478.000 kijkers (8 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met Erik Scherder zoekt het geheim: 466.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Dinamo Zagreb – Fenerbahce: 344.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Hartenstrijd: 310.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Agatha Christie Poirot: 287.000 kijkers ,
- SBS 6 scoorde met Mensenkennis: 281.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Blindspot: 279.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), GTST (997.000), EenVandaag (906.000), RTL Boulevard (720.000), M (677.000), Editie NL (559.000) en Zes Uur Nieuws (441.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (872.000), Het Familiediner (758.000), Hart van Nederland (612.000), Nieuwsuur (609.000) en RTL Late Night met Twan Huys (460.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en RTL 5 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.