Thijs Römer, creatief directeur van de drama-unit van RTL Productions, voelt zich genaaid door de prijsverhoging van het alles-in-1-pakket van kabelaar Ziggo. Dat laat hij weten op Twitter. Alle grote tv- en internetaanbieders gooien vanaf juli hun tarieven omhoog: zo gaan Ziggo-klanten elke maand 2 euro extra betalen en die van KPN 2,50 euro. Als Ziggo-klant werd Römer daarover op de hoogte gebracht. ‘Heldere prijzen’, is te lezen in een Ziggo-mail. En: ‘Heldere afspraken. Daar houden we van.’
Römer vindt een prijsverhoging van 2 euro per maand helemaal geen heldere afspraak. “Beste Robin Clements van Ziggo, een verhoging van 2 euro per maand is geen ‘heldere afspraak’, maar naaierij van de bovenste plank. En dat siert u en uw bedrijf niet.”
Ziggo heeft de reactie van Römer tot zich genomen. “De verhoging is noodzakelijk om te kunnen blijven investeren in ons netwerk“, verdedigt het kabelbedrijf zich (lees meerhier).
Concurrent KPN heeft hetzelfde excuus: “Het is inderdaad een forse verhoging dit jaar, maar het is helaas nodig om de kwaliteit van onze diensten te kunnen waarborgen.. 🙁”
Beste Robin Clements van@ZiggoCompany, een verhoging van 2 euro per maand is geen ‘heldere afspraak’, maar naaierij van de bovenste plank. En dat siert u en uw bedrijf niet@ZiggoWebcarepic.twitter.com/Ui00uAjLhQ
— Thijs Römer (@thijsromer)23 mei 2018
Foto: RTL