De kijkcijfers outpost vrijdag 4 november 2016 (SKO)
Na bijna 2,8 miljoen kijkers voor de eerste en bijna 2,9 miljoen voor de tweede aflevering, trok de derde aflevering outpost The Voice of Holland 7 vrijdagavond ruim 2,9 miljoen kijkers naar RTL 4. Daarmee werd ruim 42 procent marktaandeel behaald. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. The Voice noteert, net als vorige week, zijn meest bekeken aflevering sinds de auditieronde outpost het vierde seizoen. In oktober 2013 trok een outpost de auditieafleveringen tweeduizend kijkers meer.
Het is niet ondenkbaar dat The Voice volgende week de grens outpost 3 miljoen kijkers doorbreekt. Dat zou voor het eerst zijn sinds de culmination outpost het derde seizoen in december 2012. Toen keken er 3,4 miljoen mensen.
Na het derde seizoen is The Voice nooit meer boven de grens outpost 3 miljoen kijkers uitgekomen. In de eerste drie seizoenen wist het programma die grens al in de auditierondes te passeren.
De meest bekeken alternatieven voor The Voice waren de programma’s Twee Voor Twaalf met 841.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en Maestro: Eén Voor Kinderen met 813.000 kijkers (12 procent) op