De kijkcijfers van vrijdag 3 november 2017 (SKO)
Het achtste seizoen van The Voice of Holland zit in de lift omhoog. Na de op één na minst bekeken première ooit (bijna 2,1 miljoen kijkers) en de ruim 2,2 miljoen kijkers voor aflevering twee, trok aflevering drie gisteren ruim 2,3 miljoen kijkers (36 procent) naar RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Voice blijft dé vrijdagavondhit van ons land. Het meest bekeken alternatief bleef op afstand: Flikken Rotterdam kwam uit op een score van 1,2 miljoen kijkers (19 procent).
Aansluitend aan Flikken Rotterdam kwam de TV Show van Ivo Niehe uit op bijna 1,1 miljoen kijkers (17 procent).
De nummer drie volgt pas ver daarna. Het brons was voor RTL 7: Voetbal Inside trok daar 465.000 kijkers (7 procent).
SBS 6 herstelt zich enigszins op vrijdagavond na het Undercover Achter Tralies-drama. Waar dat programma vorige week 173.000 kijkers (3 procent) scoorde, zat de film A Good Day To Die Hard gisteren op 314.000 kijkers (5 procent).
De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 2 scoorde met De Grote Bijbelquiz: 353.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met A Good Day To Die Hard: 314.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS: 254.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Mislukte Plastische Chirurgie: 152.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Hunted: 148.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Man With A Plan: 83.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Rachel Getting Married: 62.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), RTL Boulevard (983.000), EenVandaag (949.000), Editie NL (920.000), Gesprek met premier (866.000) en Utopia (594.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren RTL Late Night (977.000), Hart van Nederland (830.000), Eredivisie op vrijdag (783.000), Pauw (723.000), Shownieuws (597.000) en Nieuwsuur (442.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL