De kijkcijfers van vrijdag 5 april 2019 (SKO)
De RTL 4-show The Voice Kids heeft vrijdagavond een laagterecord genoteerd. Er keken 1,223 miljoen mensen (24 procent) naar de show met Martijn Krabbé en Wendy van Dijk. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de minst bekeken aflevering van The Voice Kids ooit. Tot nu toe stond het laagterecord op 1,274 miljoen kijkers voor een aflevering uit 2015 die recht tegenover het door 3,3 miljoen mensen bekeken Nederland – Turkije geprogrammeerd stond.
Ook gisteren stond The Voice Kids tegenover Oranje, maar dan wel een veel minder goed bekeken wedstrijd. De damesvoetbalwedstrijd Nederland – Mexico bezorgde Veronica 755.000 kijkers (15 procent). Na het damesvoetbal trok Veronica Inside 522.000 kijkers (11 procent).
Qua kijkcijfers zaten nog twee programma’s tussen The Voice Kids en het damesvoetbal in: Twee voor Twaalf scoorde 1,1 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 2 en de TV Show noteerde 888.000 kijkers (17 procent) op NPO 1.
NPO 1 laat het vrijdagavond-halfnegen-slot compleet liggen met herhalingen van Flikken Maastricht. Daar keken ditmaal 608.000 mensen (11 procent) naar.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 358.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Wegmisbruikers: 318.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 219.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Travel with a gaat: 186.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Killing Salazar: 176.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Upside Down: 95.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), GTST (914.000), Zesuurjournaal (855.000), Gesprek met premier (828.000), EenVandaag (799.000), M (797.000), de voetbalvoorbeschouwing (755.000), Half Acht Nieuws (746.000) en RTL Boulevard (574.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 165.000 kijkers.
Op de late avond waren Jinek (937.000), Eredivisie op vrijdag (767.000), Journaal laat (725.000), Hart van Nederland (540.000), Veronica Inside (522.000) en Nieuwsuur (462.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en Veronica brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.