De kijkcijfers van vrijdag 23 februari 2018 (SKO)
Het zevende seizoen van The Voice Kids is vrijdagavond met ruim 1,7 miljoen kijkers (26 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee was de RTL 4-show met Martijn Krabbé en Wendy van Dijk de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste zes seizoenen van The Voice Kids openden met 2,8 miljoen (35 procent), 2,5 miljoen (36 procent), 2,3 miljoen (31 procent), 1,5 miljoen (23 procent), 2 miljoen (28 procent) en 1,7 miljoen kijkers (27 procent).
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met Studio Sportwinter (1,4 miljoen en 20 procent) en Een tegen 100 (1,3 miljoen en 20 procent).
Het brons op prime time was Twee Voor Twaalf met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) op NPO 2. Aansluitend was Vaarwel Nederland goed voor 477.000 kijkers (7 procent).
De tv-show Voetbal Inside op RTL 7 was de nummer vier met ditmaal 487.000 kijkers (7 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Wegmisbruikers: 403.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 312.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 305.000 kijkers,
- Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 289.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Jo Frost Killer Kids: 126.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Anger Management: 118.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,7 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard (804.000), Editie NL (626.000), EenVandaag (598.000) en Utopia (502.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren RTL Late Night (925.000), Jinek (916.000), Hart van Nederland (787.000) en Eredivisie op vrijdag (700.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en NPO 2 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL