De kijkcijfers van vrijdag 12 oktober 2018 (SKO)
De talentenjacht The Talent Project met Johnny de Mol en Yolanthe Sneijder-Cabau is niet de hit waar RTL 4 op gehoopt had. De vierde aflevering kwam vrijdagavond uit op 876.000 kijkers (15 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Talent Project begon hoopvol met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) voor de eerste twee shows, maar vorige week haakten er door de concurrentie met het vrouwenvoetbal veel kijkers af en bleven er 675.000 kijkers (12 procent) over.
Van het oorspronkelijke kijkerspubliek is een week na het vrouwenvoetbal dus niet iedereen teruggekeerd. The Talent Project, dat in totaal zes afleveringen telt, moet genoegen nemen met een score onder de miljoengrens.
De grote winnaar op prime time blijft de NPO 2-quiz 2 voor 12 met ditmaal 1,2 miljoen kijkers (19 procent). Aansluitend trok 80 Jaar Oorlog 605.000 kijkers (10 procent).
NPO 1 pakt zilver met de combinatie Flikken Rotterdam (1,1 miljoen en 18 procent) en de TV Show (716.000 en 13 procent).
Het brons is dus voor RTL 4. De vierde plek gaat naar Veronica, dankzij 572.000 kijkers (10 procent) voor Veronica Inside.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met De Alarmcentrale: 518.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Reizen Waes: 307.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Lara Croft Cradle of Life: 302.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Criminal Minds: 242.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 144.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met The Good Shepherd: 100.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), EenVandaag (949.000), Zesuurjournaal (940.000), Gesprek met premier (873.000), GTST (857.000), RTL Boulevard (724.000) en Editie NL (682.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (958.000), Hello Goodbye (864.000), Hart van Nederland (652.000), RTL Late Night met Twon Huys (592.000) en Nieuwsuur (487.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 2 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.