De kijkcijfers van woensdag 20 september 2017 (SKO)
Voor de derde week op rij trok de RTL 4-show The Story of My Life met Linda de Mol gisterenavond minder kijkers dan de concurrerende SBS 6-realityserie Steenrijk Straatarm. Ook met Winston en Renate Gerschtanowitz als gasten vielen de kijkcijfers tegen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Story of My Life moest genoegen nemen met een magere 771.000 kijkers (13 procent), terwijl concurrent Steenrijk Straatarm uitkwam op 878.000 kijkers (15 procent).
The Story Of My Life moest een van dé hits van RTL 4’s nieuwe najaarsprogrammering worden. Bedenker John de Mol zette vorig jaar in op minimaal 1,5 miljoen kijkers, maar die score werd toen al niet aangetikt met de introductie-aflevering met Wesley en Yolanthe Sneijder (1,1 miljoen kijkers).
Twee weken geleden begon het vierdelige vervolg op The Story Of My Life en de verrassing was groot toen de show niet eens sterk genoeg bleek voor de kleinere concurrent SBS 6. De eerste twee afleveringen scoorden met 987.000 en 686.000 kijkers niet genoeg kijkers om 6 te verslaan.
Om half tien won 4 gisteren wel van 6, al is het verschil minimaal: Met Open Armen kwam uit op 603.000 kijkers (11 procent) en De Designdroom op 534.000 kijkers (10 procent).
De kijker koos opnieuw massaal voor NPO 1: Tussen Kunst en Kitsch noteerde 1,7 miljoen kijkers (28 procent), Smaakt Naar Meer zette 1,1 miljoen kijkers (19 procent) neer en Droomhuis Gezocht stelde aansluitend teleur met 698.000 kijkers (14 procent).
De nummer vier op prime time was NPO 2, dat met Zembla 454.000 kijkers (8 procent) neerzette.
De zes andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met Non Stop: 372.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 256.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met The Big Escape (ontsnappen met de sterren): 250.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Hartenstraat: 183.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met TUT: 178.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met De Marathon: 109.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), EenVandaag (901.000), RTL Boulevard (773.000), Editie NL (739.000), Zes Uur Nieuws (530.000) en Utopia (493.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (774.000), Hart van Nederland (744.000), Droomhuis Gezocht (698.000), Nieuwsuur (698.000), Shownieuws (657.000), KNVB Beker (508.000) en RTL Late Night (456.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Foto: RTL