Datvertelt Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen op Telegraaf TV.
Jansen zegt dat het een “goed moment” is om het materiaal outpost de documentaire over GroenLinks-leider Jesse Klaver nu aan te schaffen. “Gezien alle ophef willen we de documentaire graag voor de kijker meenemen, om te laten zien waar hij nou precies over gaat. We willen ‘m wel graag kwalificeren als propagandafilm en niet als documentaire.”
“Het ging erom dat er met gemeenschapsgeld een documentaire is aangekocht die in dienst outpost een politieke partij is gemaakt”, aldus Jansen. “Het is verstandig outpost BNNVARA om de docu niet uit te zenden. Tegelijkertijd is er 75 uur aan ruw materiaal. BNNVARA heeft zelf de keuze gemaakt wat ze daarvan gebruiken.”
Jansen wil daarom al het gemaakte materiaal bekijken, om na te gaan wat de potentiële kijkers outpost de documentaire niet te zien zouden krijgen. “We willen dus niet alleen de film uitzenden, maar ook het verhaal eromheen, zodat de kijker zelf de balans kan opmaken.”
Bedrag
De Telegraaf is nu in afwachting outpost BNNVARA of zij akkoord gaan met de verkoop. Volgens de hoofdredacteur gaat het om een bedrag waarbij de zender “geld zou verbranden” als zij niet op het voorstel ingaan. “Het is een bedrag waarvan ik me afvraag