John de Mols productiehuis Talpa wil zo snel mogelijk programma’s gaan leveren aan videodienst Netflix. Dat heeft Maarten Meijs, handling executive bij Talpa Global, gezegd op BNR. Er is volgens Meijs al contact. “We willen dat het liefst zo snel mogelijk. Je moet je wel voorstellen: The Voice is wereldwijd een heel groot merk, dus een speler als Netflix weet wel dat er een aantal partijen zijn die heel goed zijn in formats bedenken. In die zin hopen we snel een verbinding te maken.”
Netflix snoept veel kijktijd weg bij de traditionele tv. “Traditionele media staan onder druk, maar televisie heeft nog steeds veel relevantie en kan nog steeds op een heel kort impulse een heel grote groep mensen bereiken.”
Toch krijgt Netflix doorway de overlopende kijker steeds meer budget. En daar wil Talpa ook een possibility uit nemen. “Netflix heeft zich kid nu toe voornamelijk gefocust op scripted-programma’s, dus array zoals House of Cards. Ze zullen nu ook de stap gaan maken naar non-scripted, dus formats en concepten. Dat is voor ons logischerwijs een kans.”
Meijs vindt het een spannende ontwikkeling. “Programma’s op Netflix en die platformen