Talpa blijft internationaal vooral scoren met The Voice of Holland en juniorvariant The Voice Kids, maar ook 5 Golden Rings was deze week een hit op de tv-beurs in Cannes. Dat zegt managing director Maarten Meijs van Talpa Global in Het Parool. 5 Golden Rings is een familiequiz waarin deelnemende stellen vijf levels correct moeten beantwoorden door ringen op een led-vloer te leggen. “Het format is al verkocht aan het Britse ITV en SBS. In het najaar starten de opnames“, aldus de Talpa-man.
SBS 6 behoort bij de eerste tv-zenders die 5 Golden Rings gaan maken. “Zenders uit verschillende landen hebben al belangstelling getoond.”
Talpa wekt ook interesse met The Story of my Life. Wat zijn de andere succesnummers? “Eigenlijk zijn dat er heel veel. The voice en The voice kids zijn nummer 1 en 2. Dance dance dance, een van mijn persoonlijke favorieten, wordt belangrijker.”
Dance Dance Dance gaat nu draaien in Italië. “Engeland start in januari. Duitsland gaat nu het tweede seizoen draaien.”
“Om een ander voorbeeld te noemen: De wensboom, het programma met Johnny de Mol waar kinderen een wens mogen doen voor iemand anders. Dat is een jaar geleden op de Mipcom gelanceerd, nu zitten we in tien landen, waaronder Brazilië en Spanje – die onlangs zijn aangekondigd. En natuurlijk The next boy/girl band, dat programma gaat naar Vietnam.”
Mede dankzij Talpa is Nederland volgens Meijs de nummer drie in de export van tv-formules. “Na Amerika en Engeland.”
Het Parool-interview met Meijs kunt u lezenvia Blendle.