Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Talpa Radio bezit 40 procent van de radiomarkt: record

23 januari 2018 door admin

Talpa Radio bezit 40 procent van de radiomarkt in de commerciële doelgroep 15 tot 59 jaar. Nog nooit eerder scoorden de zenders 538, Sky Radio, Radio 10 en Veronica zo’n hoog gezamenlijk cijfer. Dat heeft het radiobedrijf laten weten. Voor 538 was 2017 zelfs het beste jaar ooit in het 25-jarig bestaan van de zender met een marktaandeel van 12,1 procent in de algemene doelgroep 10+. “En het zomeraandeel van 13,2 procent in 10+ in de maanden juni-juli was het hoogste ooit van de zender.“

Ook in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar haalt 538 een recordmarktaandeel in het jaar 2017 met 18,3 procent. Hoe dat 538 is gelukt? “Verschillende grote events zetten de toon in 2017, 538 zond uit vanaf verrassende locaties en luisteraars reageerden massaal op de stationsacties.”

Beste luistercijfers Radio 10 sinds 2001

Zusterzender Radio 10 scoorde in de periode november-december het hoogste aandeel in deze meetperiode in 16 jaar tijd met een aandeel van 7,8 procent in 10+. “Sinds de terugkeer op de FM is het radiostation in vijf jaar tijd opgeklommen van de negende naar de vierde positie van Nederland.”

Het succes is onder meer te danken aan een nieuwe merkcampagne, aldus Talpa Radio. Ook het succes van de middagshow van Rob van Someren wordt genoemd. “Het bereik van de middagshow Somertijd is sinds de eerste uitzending op Radio 10 gestegen met 23 procent.”

Beste Kerst voor Sky Radio in 14 jaar tijd

Sky Radio sloot 2017 af met de beste kerst in 14 jaar tijd. “Het non-stop muziekstation heeft een record marktaandeel van 10,6 procent behaald in de doelgroep 10+ in de meetperiode november-december.”

De kerstperiode is het jaarlijkse hoogtepunt voor Sky Radio waarbij het muziekstation wordt omgedoopt tot The Christmas Station. “De kerstprogrammering ging dit jaar al op 20 november van start met non-stop de beste kerst hits en The Christmas Top 101.”

Nieuwe succesvolle programmering Veronica

Veronica sloeg dit jaar een nieuwe muzikale weg in en legde de focus op de beste pop- en rock hits. Het hoogtepunt van 2017 was de komst van Giel Beelen en de start van zijn ochtendshow ‘De Veronica Ochtendshow met Giel’ op 9 oktober.

Met de komst van Giel introduceerde het muziekstation een nieuwe succesvolle programmering. “Dankzij de dj is het marktaandeel van het ochtendprogramma gestegen met 18 procent ten opzichte van voor zijn komst, naar 5,2 procent in de meetperiode november-december ’17 in de doelgroep 20-49 jaar.”

Reactie Talpa

Menno Koningsberger, algemeen directeur Talpa Radio, is trots: “De vier stations hebben in hun eerste jaar onder één dak samen het hoogste marktaandeel ooit behaald met 40% in de doelgroep 15-59 jaar. Voor de toekomst van Talpa Radio staat centraal dat we verder bouwen aan onze sterke merken, investeren in digitale innovatie en de interactie zoeken met onze luisteraars. We zetten in op alle distributieplatformen, zoals DAB+ en de apps van de radiomerken.”

NPO

De op een na grootste zendergroep was de NPO. Die meldt een stijging van het marktaandeel in de algemene doelgroep van 28,9 procent in 2016 naar 29,2 procent in 2017.

Foto: Radio 538

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media