Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

‘Ster wil macht van mediabureaus breken’

22 oktober 2017 door admin

De Ster, de reclameverkoper van de NPO, zet zich af tegen de macht van de mediabureaus en dat kan een behoorlijke aardverschuiving teweegbrengen. Dat schrijft Fons van Wetserloo, oud-topman van zowel RTL als SBS, dit weekend in De Telegraaf. Mediabureaus zijn de schakel tussen tv-zenders en adverteerders en kunnen media maken of breken, zegt hij. “Als de beoogde aandacht met twee in plaats van drie omroepen kan worden bereikt, dan valt er een buiten de boot.”

De media zijn daarom bereid om mediabureaus te beïnvloeden door, buiten de advertentiegelden om, geld te betalen. “Surcommission wordt dat genoemd, een vorm van smeergeld. Alle media doen daaraan mee.”

De mediabureaus gebruiken hun macht verder om kortingen tot wel 70 procent te bedingen, aldus Van Westerloo. Dat gebeurt volgens hem vaak bij grote adverteerders die een hoge staffelkorting eisen. Daarom hebben omroepen volgens hem liever meer verschillende adverteerders, dan een paar hele grote.

Het is al met al een schimmige business geworden, meent Van Westerloo. Daar komt volgens hem echter verandering in. “De Ster is van plan dit spel niet langer mee te spelen. Als het ze lukt de macht van de mediabureaus te breken, dan zullen de andere media snel volgen.”

De Telegraaf-column ‘Schimmig’ van Fons van Westerloo kunt u lezenvia Blendle.

Foto: Ster

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media