Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Ster raadt nasynchronisatie af na Bad Banks-drama

13 augustus 2018 door admin

De Ster adviseert bedrijven om hun tv-reclames vooral niet na te synchroniseren. Adverteerders kunnen beter kiezen voor ondertiteling. Dat is te lezen op de site van de reclameblokvuller. Het advies van de Ster volgt op het mislukken van het nasynchronisatie-experiment op NPO 1: de Duitse serie Bad Banks met onze eigen Barry Atsma in de hoofdrol is nagesynchroniseerd naar het Nederlands, maar de kijker vindt het niet te pruimen. En de Ster is er niet zo verbaasd over.

Ook de Ster heeft het NPO-experiment zien mislukken. “Het heeft niet uitgepakt zoals gehoopt. De gemiddelde Nederlander houdt niet van nasynchronisatie in series en films. Nederlanders zijn veelal overtuigend anti-nasynchronisatie.”

Bij reclames is dat niet anders, aldus de Ster. Ze liet in opdracht van een adverteerder een onderzoek uitvoeren. Een groep panelleden werd zowel een reclame met ondertiteling als een nagesynchroniseerde reclame voorgelegd. Slechts 11 procent gaf de voorkeur aan nasynchronisatie, 70 procent aan ondertiteling.

Maar liefst 63 procent van het panel gaf aan negatief te zijn over nasynchronisatie. “Deze mensen geven aan dat ze het onder andere nep, goedkoop en verschrikkelijk storend vinden, en bovendien vaak slecht uitgevoerd. Het stoort vooral wanneer er een buitenlands accent wordt gebruikt.”

Een volledig Nederlandstalige commercial heeft uiteraard de voorkeur van de kijker, aldus de Ster. “Mocht dit niet haalbaar zijn, dan is ondertiteling de beste keuze.”

Het Ster-artikel ‘Nasynchronisatie in tv-commercials, een goed idee?’ kunt u hier lezen.


Dit bericht is geplaatst
op 13-08-2018 at 8:55 in de categorie NPO.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media