Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Ster adviseert Arie Slob: ‘Schaf alleen reclame Zapp af’

19 juni 2019 door admin

Ster-directeur Frank Volmer adviseert mediaminister Arie Slob om alléén de reclames in de kinderblokken Zapp en Zappelin af te schaffen als het politieke doel is om kinderen te beschermen. Dat heeft hij dinsdagavond gezegd in Pauw. Slob wil met het afschaffen van de reclames bij de NPO tot acht uur ‘s avonds onder meer de kinderen beschermen. “Dat is een bijzondere redenering, want een van de uitdagingen van de publieke omroep is het beréiken van kinderen.”

Het is een onzinmaatregel, vindt Volmer. “Áls kinderen tussen de 3 en 12 jaar naar de publieke omroep kijken, dan kijken ze naar Zappelin. Als je die dan wil beschermen, zend dan dáár geen reclame uit. Dat kost 4 miljoen of zoiets.”

Volmer vindt het onbegrijpelijk. “Als je politieke doel is om kinderen te beschermen tegen reclame, dan weet ik nog wel meer plekken die je moet gaan beheersen, zoals YouTube en buitenreclame.”

Het afschaffen van reclame tot acht uur ‘s avonds gaat veel meer geld kosten. “Het gaat heel erg veel geld kosten en dat geld kan niet besteed worden aan het maken van mooie programma’s. Onze berekeningen is dat het 80 tot 90 miljoen euro gaat kosten.”

In die berekening is nog niet meegenomen dat NPO 3 afgeschaft wordt om plaats te maken voor een marginaal bekeken regiovenster met de naam NPO Regio. “Dat gaat nog eens een extra effect opleveren. Dus 80 à 90 miljoen euro is de onderkant van de schatting.”

De Ster verliest onder meer het reclameblok vóór het Achtuurjournaal. “Een blok van reclame bestaat uit ongeveer tien reclames. Eén zo’n blok levert dan ongeveer 30.000 euro op. Eén reclame rondom dit programma (Pauw, red.) kost iets van 2.500 euro op basis van een miljoen kijkers ongeveer.”


Dit bericht is geplaatst
op 19-06-2019 at 12:30 in de categorie NPO.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media