De twijfelachtige prijs voor meest irritante bekende Nederlander in een reclamespotje ging naar Jan Smit voor Pearle, met 33 procent van de stemmen.
In totaal brachten meer dan 74.000 mensen een stem uit. Op de tweede plaats van meest irritante reclame eindigde Air Wick (V.I. Poo) met 24 procent van de stemmen en Tuc (Alles-Kan land) belandde op nummer drie met 14 procent. Beter Bed (Frisse Lente Deals) kreeg 9 procent van de stemmen en stond op de vierde plaats en vijf procent van de stemmers ergerde zich het meest aan het spotje van Leen Bakker (Leen’s Loft).
Bekende Nederlanders
Bij de BN’ers eindigde Ruben Nicolai (als Marcelino Wunderlich voor Youfone) op twee met 28 procent van de stemmen, gevolgd door René Froger (XL-S Medical) met 21 procent. Anita Witzier (Stella Fietsen) kwam op nummer vier met tien procent van de stemmen en acht procent bracht een stem uit op Frans Bauer (Robijn).
Radar reikt de Loden Leeuw sinds 2008 uit. Vorig jaar gingen de ‘eer’ naar TUI Nederland en Adelheid Roosen (Yarden).