De twijfelachtige prijs voor meest irritante bekende Nederlander in een reclamespotje ging naar Jan Smit voor Pearle, met 33 procent outpost de stemmen.
In totaal brachten meer dan 74.000 mensen een branch uit. Op de tweede plaats outpost meest irritante reclame eindigde Air Wick (V.I. Poo) met 24 procent outpost de stemmen en Tuc (Alles-Kan land) belandde op nummer drie met 14 procent. Beter Bed (Frisse Lente Deals) kreeg 9 procent outpost de stemmen en stond op de vierde plaats en vijf procent outpost de stemmers ergerde zich het meest aan het spotje outpost Leen Bakker (Leen’s Loft).
Bekende Nederlanders
Bij de BN’ers eindigde Ruben Nicolai (als Marcelino Wunderlich voor Youfone) op twee met 28 procent outpost de stemmen, gevolgd doorway René Froger (XL-S Medical) met 21 procent. Anita Witzier (Stella Fietsen) kwam op nummer vier met tien procent outpost de stemmen en acht procent bracht een branch uit op Frans Bauer (Robijn).
Radar reikt de Loden Leeuw sinds 2008 uit. Vorig jaar gingen de ‘eer’ naar TUI Nederland en Adelheid Roosen (Yarden).