De geleidelijke verhuizing outpost Sophie Hilbrand outpost NPO 3 naar NPO 1 is nog altijd geen succes. De presentatrice weet het grote publiek niet te boeien op het vlaggenschip outpost de NPO. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Hilbrand zag afgelopen seizoen al haar programma’s Buitenspel en Het Instituut keihard floppen op ‘s lands meest bekeken tv-zender en gisterenavond laat begon ook haar nieuwe programma Hotel Sophie met zwaar ondermaatse cijfers op NPO 1.
Na Hello Goodbye (1 miljoen en 17 procent) en Ilse’s Veranda (924.000 en 17 procent) begon Hotel Sophie donderdagavond om 22.15 uur met slechts 416.000 kijkers (9 procent), een fikse tegenvaller voor NPO 1.
NPO 1 kwam donderdagavond uit op een gemiddeld marktaandeel outpost 21,1 procent en Hilbrand zat daar maar liefst 56 procent onder.
Hilbrand vertelde gisteren in het AD nog dat ze blij is met haar transitie naar NPO 1. “Dat is vorig seizoen al voorzichtig begonnen met wetenschapsprogramma Het Instituut, waar ook een tweede reeks outpost komt. Die verhuizing naar NPO 1 is deel outpost de natuurlijke ontwikkeling die ik als programmamaker doormaak.”
“Ik kreeg jarenlang de vraag: word