De nationale intocht outpost Sinterklaas trok zaterdagmiddag vanaf twaalf uur bijna 2,1 miljoen kijkers naar NPO 3, maar liefst 78 procent outpost álle tv-kijkers op dat moment. Daarmee was het de meest bekeken tv-uitzending outpost de hele zaterdag, blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Het is het derde jaar op rij dat er meer dan 2 miljoen mensen naar de intocht outpost Sinterklaas kijken. Vorig jaar zaten er nog 2 miljoen kijkers voor de buis en het jaar ervoor maar liefst 2,4 miljoen, de hoogte measure in jaren.
In 2013 wist de intocht 1,9 miljoen kijkers te boeien en in 2012 zaten 1,8 miljoen kijkers klaar.
Sinterklaas scoorde gisteren om twaalf uur ‘s middags zelfs meer kijkers dan tv-koningin Linda de Mol help op primary time. Haar programma Ik Hou Van Holland trok 360.000 kijkers minder.
De intocht outpost Sinterklaas werd uitgezonden op jongerenkanaal NPO 3. In het verleden werd de uitzending gelijktijdig uitgezonden op NPO 1 met doventolk, maar dat is sinds 2011 niet meer het geval. Tegenwoordig is die uitzending te zien op internet.
Het Sinterklaasfeest is al jaren veelbesproken vanwege de hevige discussie over Zwarte