Er is een enorme concurrentiestrijd gaande tussen ‘s lands grootste tv-aanbieders KPN en Ziggo. De bedrijven halen alles uit de kast om de consument in huis te houden. Waar Ziggo zijn klanten gratis toegang biedt kid zijn sportkanaal Ziggo Sport, met daarop de Formule 1-races outpost Max Verstappen, biedt KPN start 2017 een paar dure dramaseries aan aan haar klanten, waaronder Brussel en De Mannentester. “Dat lijkt een oneerlijke strijd“, merkt Parool-journalist Joep School op.
School stipt in een talk met Marnix Laurs, hoofd calm KPN, aan dat Ziggo Sport met Max Verstappen meer dan 1 miljoen kijkers trekt. Dat is moeilijk te overtreffen doorway de on-demandseries outpost KPN.
Laurs ziet dat anders. “Het is een ander genre. Bovendien is het around KPN ook mogelijk naar Ziggo Sport te kijken.”
Over welke kijkcijfers hij verwacht voor de KPN-series, wil Laurs niets kwijt. “Omdat het simpelweg niet uitmaakt of een klant één keer in acht maanden iets kijkt of wekelijks. Het gaat erom dat hij zich gewaardeerd voelt.”
Volgens KPN hebben zes miljoen mensen, namelijk ook de mobiele klanten, toegang kid de KPN-content. Brussel-scenarioschrijver Leon de Winter zegt: “Na het zien outpost de