SBS 6, producent Talpa en sponsor HelloFresh praten met elkaar over een vervolg op de Irene Moors-show Over Smaak Valt Te Twisten, ondanks de magere kijkcijfers die zijn behaald. Dat bleek deze week op de jaarpresentatie van de zender. De grote finale van Over Smaak Valt Te Twisten trok vorige maand 252.000 kijkers (4 procent) naar SBS 6. Sponsor HelloFresh is echter tevreden en wil door. “We praten nu met elkaar over een volgend seizoen“, laat de tv-zender weten.
HelloFresh wilde met het programma aan het merk van de maaltijdbezorger bouwen, legt Marlies Jongman van het bedrijf uit. “De doelstelling was om aan het merk HelloFresh te bouwen en HelloFresh neer te zetten als een expert op het gebied van gezonde recepten en kwalitatieve ingrediënten. Daarom zijn we in gesprek gegaan met Talpa en SBS. We hebben samen het concept Over Smaak Valt Te Twisten ontwikkeld.”
In het programma kwam de HelloFresh-filosofie goed naar voren, legt ze uit. “Bovendien werd ook het thema voedselverspilling op de kaart gezet. Dat is ook erg belangrijk voor ons.”
“Dit is de eerste keer dat we zoiets hebben gedaan op tv en we zagen duidelijk dat onze brand awareness en aankoopintenties stegen, net als het verkeer naar de website. Wij zijn eigenlijk heel erg tevreden over deze samenwerking en het smaakt wat ons betreft naar meer.”
Dave Kroon van SBS media solutions kan zich daar in vinden. “Met het programma hebben we op de maandagavond een zeer trouwe kijkersdoelgroep opgebouwd, die zeer selectief was op de doelgroep van HelloFresh.”
En Ramon Mesman van Talpa laat weten: “Op dit moment zijn we samen met HelloFresh en SBS aan het kijken naar een vervolg in Nederland en zijn we ook in gesprek met HelloFresh in België, Duitsland en de UK om het programma internationaal verder uit te rollen.”