De kijkcijfers van donderdag 2 mei 2019 (SKO)
De tv-kijker had er misschien meer interesse in gehad als het optreden van Angela Groothuizen en Chantal Janzen er níet was uitgeknipt, maar zónder hun verschijning is de Amerikaanse tv-show The World’s Best in elk geval een flop op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The World’s Best trapte vorige week af met 320.000 kijkers (6 procent) en de tweede aflevering kwam donderdagavond niet verder dan 260.000 kijkers (5 procent), veel te weinig voor prime time.
Tijdens The World’s Best was SBS 6 de op een na minst bekeken toptienzender van het land. Alleen zusterzender Net5 trok met een film minder bekijks.
De meeste mensen gaan op donderdagavond voor de combinatie Chantal Komt Werken (1,1 miljoen kijkers en 22 procent) en Iedereen Had Het Erover (892.000 kijkers en 20 procent).
NPO 1 pakt zilver met Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen kijkers en 21 procent) en De Strijd tegen de File (606.000 kijkers en 13 procent).
Het brons is voor RTL 7, dat met de wedstrijd Eintracht – Chelsea 472.000 kijkers (10 procent) neerzette.
Verder was NPO 2’s Van Atlas naar Arabië het meest in trek met 379.000 kijkers (7 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 5 scoorde met Temptation Island: 379.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Boordje Gezond: 351.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 349.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Magnum PI: 330.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met The World’s Best: 260.000 kijkers,
- Net5 scoorde met The Boss: 107.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (986.000), Zesuurjournaal (881.000), M (851.000), EenVandaag (849.000), GTST (836.000), Met het mes op tafel (720.000), RTL Boulevard (714.000), BinnensteBuiten (563.000) en Editie NL (538.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond warren Pauw (771.000), Hart van Nederland (666.000), Shownieuws (477.000), Journaal laat (425.000) en Timeline (397.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en NPO 2 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.