De kijkcijfers van zondag 6 mei 2018 (SKO)
Het succes van de nieuwe Winston Gerschtanowitz-show BankGiro Loterij The Wall houdt aan. Het programma was zondagavond met de derde aflevering wederom de nummer twee op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Wall trapte af met 890.000 kijkers (14 procent), een week later keken er zelfs 1,1 miljoen mensen (16 procent) en gisteren zaten er 934.000 mensen (18 procent) klaar voor het programma van televisieproducent EndemolShine.
SBS 6 versloeg bijna alle concurrentie om half negen. Alleen het tweede deel van Studio Sport Eredivisie trok met 1,3 miljoen kijkers (26 procent) meer bekijks. De Reünie had er vanaf negen uur echter minder: 766.000 (14 procent).
NPO 2 pakte brons om half negen met Onze Man In Teheran, goed voor 505.000 kijkers (11 procent). RTL 4 moest genoegen nemen met de vierde plek: De Jongens tegen de Meisjes kwam niet verder dan een teleurstellende 494.000 kijkers (10 procent).
De winnaars om half tien waren De 12 van Oldenheim met 793.000 kijkers (15 procent) op RTL 4, Sing It met 627.000 kijkers (12 procent) op SBS 6, Studio Voetbal met 593.000 kijkers (12 procent) op NPO 1 en Hawaii Five-O met 347.000 kijkers (6 procent) op Veronica.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 3 scoorde met De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld: 442.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Lethal Weapon: 354.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met A Bridge Too Far: 264.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Crime Scene Investigation: 202.000 kijkers,
- Net5 scoorde met The Rise of the Planet of the Apes: 122.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met American Idol: 75.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Studio Sport (529.000), Half Acht Nieuws (455.000) en vtwonen (292.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (818.000), Shownieuws (535.000), Nieuwsuur (365.000), Jeuk (364.000) en Love is in the air (320.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 13 procent en RTL 4 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: Avrotros