Blokker tastte in 2016 diep in de buidel voor een tv-reclame met de Amerikaanse steractrice Sarah Jessica Parker, maar het heeft de winkelketen niets opgeleverd. Sterker nog: de klanten renden weg. Dat vertelde president-commissaris Michiel Witteveen van Blokker maandagavond in Pauw. Witteveen was uitgenodigd omdat Blokker in de etalage staat. “Er zijn in het verleden best wel dingen gebeurd waarvan je achteraf zegt: dit is niet goed“, bekende hij.
De Blokker-bobo: “Met name in de tijd van die Amerikaanse mevrouw – ik ben even haar naam kwijt – Sarah Jessica Parker. Toen ging Blokker ineens een soort kleine Bijenkorf worden en dat ging natuurlijk helemaal fout.”
Het heeft ‘enorm veel klanten gekost’, zegt Witteveen. “Want de perceptie was natuurlijk dat Blokker ineens heel echt duur was geworden. Het was echt een verkeerde zet. Inmiddels zijn we weer helemaal terug. De Blokker is weer de Blokker van vroeger.”
“Het is de winkel van Sinkel, waarin je alles kan krijgen. Ik vind dat wij een maatschappelijk relevant bedrijf zijn en dat kun je niet van iedereen zeggen. Wij hebben kennelijk zo ontzettend veel tevreden klanten, dat we iets verkopen dat men het graag wil hebben.”
Klik hier om een reactie achter te laten.