De kijkcijfers van zaterdag 8 december 2018 (SKO)
Sanne Wallis de Vries heeft nog steeds geen succes kunnen maken van haar zaterdagavondshow Sanne Wallis de Show. Het tweede seizoen is zaterdagavond geëindigd met 635.000 kijkers (11 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het eerste seizoen van Sanne Wallis de Show trok al weinig bekijks, maar vanwege de warme banden tussen NPO-baas Shula Rijxman en tv-producente Irene van den Brekel (ook de vrouw achter M) kwam er toch een tweede serie.
Ook die tweede serie was dus weinig in trek. Waar NPO 1 normaal gesproken altijd de marktleider is, stond ze tijdens Sanne Wallis de Show diep in de schaduw van RTL 4. Die zender trok gelijktijdig ruim twee keer zo veel kijkers: Praat Nederlands Met Me scoorde 1,3 miljoen kijkers (24 procent).
Vanavond is Wallis de Vries ook al op tv, namelijk met haar nieuwe panelquiz Sterke Verhalen, direct na Heel Holland Bakt. Peter Pannekoek en Richard Groenendijk zijn haar teamcaptains.
Ook gedurende het eerste deel van prime time won RTL 4 met gemak van NPO 1. Oh Wat Een Jaar scoorde 1,6 miljoen kijkers (26 procent) en De TV Kijker van het Jaar had er 809.000 (13 procent).
Het brons op prime time is voor NPO 3: Trapped scoorde 342.000 kijkers (6 procent). Verder keken de meeste mensen naar Vanity Fair op NPO 2, namelijk 335.000 (6 procent).
SBS 6 deed wederom niet mee in de strijd om de zaterdagkijker. Dance as One kwam niet verder dan 218.000 kijkers (3,6 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met Kickboksen Glory World: 270.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 222.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Dance as One: 218.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met xXx State of the Union: 214.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 212.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Politie 24/7: 92.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (960.000), Half Acht Nieuws (771.000), RTL Boulevard (683.000), Eigen huis en tuin (595.000) en Blauw Bloed (462.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Hart van Nederland (686.000), Nieuwsuur (537.000), Het Perfecte Plaatje (451.000) en Emmen op 1 (448.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 6 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.