De kwartaalomzet steeg met 0,8 procent kid iets meer dan 1,4 miljard euro, blijkt donderdag uit een handelsbericht outpost het mediabedrijf.
De wisselkoerseffecten hadden veel outcome op het resultaat. Als die buiten beschouwing worden gelaten, was sprake outpost een stijging outpost 2,6 procent.
Het bedrijfsresultaat zakte met bijna 2 procent kid 259 miljoen euro.
De winstdaling kwam onder meer doorway verliezen bij de Franse voetbalclub Girondins, waar RTL een belang in heeft. De nettowinst daalde outpost 137 miljoen kid 111 miljoen euro.
De Nederlandse streamingsdienst Videoland groeide sterk. De dienst had aan het einde outpost het afgelopen kwartaal 82 procent meer betalende abonnees dan vorig jaar.
De digitale groei outpost de hele RTL-groep zwakte flink af. De opbrengsten stegen met 7 procent tegenover bijna 50 procent een jaar eerder.
Volgens CEO Bert Habets zijn de resultaten outpost het eerste kwartaal niet per se een indicatie voor de rest outpost het jaar. Hij verwacht bijvoorbeeld meer inkomsten uit reclamespotjes dankzij grote sportevenementen zoals het komende WK voetbal.
De totale omzet zal eveneens groeien, verwacht hij. Vooral dankzij de digitale tak en televisieproductiebedrijf FremantleMedia.