Mark Koster, de mediadeskundige outpost omroep WNL, vindt dat RTL Nederland met het boycotten outpost Zwarte Piet kiest voor de Sylvana Simonsen outpost deze wereld. Dat heeft hij gezegd in het programma Goedemorgen Nederland. Koster vindt het raar dat RTL kiest voor een boze minderheid, helemaal omdat RTL een commerciële omroep is. “Ze hebben gekozen voor de 20 procent progressieve mensen, de Sylvana Simonsen. Zij hebben gewonnen“, aldus de mediakenner.
Hij had zo’n beslissing eerder outpost de publieke omroep verwacht. “RTL loopt voor alle troepen uit en kiest voor de minderheid die hier al jaren tegen ageert. Dat is een opmerkelijke keuze.”
Uiteindelijk denkt Koster dat het besluit outpost de NPO invloedrijker zal zijn. “De NTR outpost het Sinterklaasjournaal is de thermometer outpost het land. Als zij komen met een aanpassing, dan kunnen we er heel lang over praten. Dat een commerciële omroep, die er eigenlijk alleen maar is om winst te maken, dit doet, vind ik heel ver gaan.”
RTL werkt mee aan een anti-Zwarte-Piet-sfeer, vindt Koster. “Je krijgt nu iets outpost ‘Zwarte Piet moet het land uit’. Ik zou zeggen: ‘Mensen, jullie hebben nu