Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

RTL downgrade belang kijkcijfers: Adformatie kritisch

6 september 2017 door admin

Adformatie is kritisch over het feit dat RTL Nederland in het openbaar voor doet komen alsof het bedrijf tv-kijkcijfers tegenwoordig minder belangrijk vindt. RTL stelt nu dat ze vooral kijken naar ‘RTL-tijd’ (de tijd die consumenten via welk platform dan ook besteden aan RTL-content), terwijl het bedrijf de massa nog altijd met name bereikt via de lineaire televisie. “Daarnaast zijn de andere RTL-platforms vooralsnog zeer afhankelijk van verworven populariteit op tv“, aldus het vakblad.

Adformatie wijst erop dat RTL nog steeds móet scoren op de lineaire televisie. “Oké, voor RTL zijn de traditionele kijkcijfers blijkbaar minder belangrijk en is het verhogen van RTL-tijd over alle platforms het nieuwe streven, maar als je marktleider wilt blijven in lokale content dan tellen deze volumes nog steeds keihard mee.”

Het is niet geheel toevallig dat RTL ineens minder de nadruk legt op kijkcijfers. Natuurlijk daalt de lineaire kijktijd van de mensen in ons land, maar relatief gezien levert RTL meer in dan de concurrentie, weet het mediavakblad. “We zien dat RTL langzaam van de resterende kijktijd steeds minder marktaandeel weet te behalen.”

Overigens was Adformatie wel onder de indruk van de seizoenspresentatie van RTL. “RTL zou zomaar eens aan een goede comeback gewerkt kunnen hebben.”

Het Adformatie-artikel ‘RTL Nederland wil op alle platformen aanwezig zijn, maar heeft tv nog keihard nodig’ kunt u lezenop de website van het vakblad.

Lees ook: Erland Galjaard kijkt al vijf jaar niet naar kijkcijfers (vorige week)

Foto: RTL

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media