De kijkcijfers van vrijdag 30 maart 2018 (SKO)
De eerste Voetbal Inside sinds het nieuws over de transfer van het programma naar Veronica trok vrijdag 671.000 kijkers (10 procent) naar RTL 7. Dat is 160 procent bóven het laatste weekgemiddelde van de zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 7 was tijdens Voetbal Inside de derde tv-zender van Nederland. Alleen vlaggenschepen RTL 4 en NPO 1 wisten op hetzelfde moment meer kijkers te boeien. Alle andere zenders bleven op prime time buiten de kijkcijfer top 15.
Zusterzender RTL 4 was met The Voice Kids de grote winnaar op prime time. Daar keken 1,7 miljoen mensen (27 procent) naar.
NPO 1 pakte zilver met Flikken Maastricht (1,4 miljoen en 22 procent) en TV Show op Reis (898.000 en 15 procent).
De vierde zender op prime time was SBS 6. Die zender trok met Handhavers 520.000 kijkers (8 procent). Daaraan voorafgaand deed Wegmisbruikers 345.000 kijkers (5 procent).
- NPO 2 scoorde met Matthaus Passion: 313.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 306.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Goed Volk: 306.000 kijkers,
- Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 255.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Mad Money: 102.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Stacey Dooley: 81.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), DWDD (1 miljoen), Zesuurjournaal (875.000), EenVandaag (813.000), RTL Boulevard (797.000), Editie NL (578.000) en Utopia (538.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren RTL Late Night (866.000), Pauw (781.000), Hart van Nederland (770.000), Nederland Verhuist (568.000), Nieuwsuur (496.000) en Shownieuws (453.000) het meest in trek.
RTL 4 avondmarktleider
RTL 4 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL