RTL 4 vond de kijkcijfers outpost Jeroen outpost Koningsbrugge‘s eerste eigen tv-productie Jeroen in California – Songs of Life te laag om met een vervolg te komen. Dat vertelt hij in VARAgids. De acht afleveringen outpost de tv-show, waarmee hij een flink deel outpost zijn sabbatical bekostigde, scoorden eind vorig jaar erg matig op de woensdag outpost RTL 4: gemiddeld keken er 594.000 mensen, goed voor 10 procent marktaandeel. Van Koningsbrugge wilde wel verder, maar RTL 4 absoluut niet.
Tien procent marktaandeel op primary time is voor RTL 4 veel te weinig. “Mijn eerste eigen productie. Heel spannend. Ik was verantwoordelijk voor het hele budget, en alle technici heb ik zelf moeten halen. Dat geregel vond ik leuker dan ik dacht.”
Alle moeite was voor niets: Jeroen in California was een flop. “Op een woensdagavond, tegenover Tussen kunst kitsch en de Champions League, keken er ongeveer 700.000 mensen naar. Dat vond ik heel wat voor een muziekprogramma, maar voor RTL was het niet genoeg, dus het blijft bij één seizoen.”
“Het is niet zo dat mij alles lukt. Ik heb genoeg projecten gedaan die zijn geflopt: de