De Armin van Buuren-week op RTL 4 was geen succes. Zowel zijn dagelijkse realitysoap als zijn concertregistratie trokken weinig bekijks. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Vanwege zijn jubileum bracht RTL 4 deze week elke dag iets na twaalf uur ‘s nachts de soap ‘Armin Van Buuren Is Mr. Perfect’ op de buis, maar ondanks gebrek aan serieuze concurrentie kwam de soap niet verder dan gemiddeld 8,7 procent marktaandeel. Dat staat gelijk aan 145.000 kijkers.
Als sluitstuk bracht RTL 4 op zaterdagavond vanaf half tien tot half twee ’s nachts de concertregistratie The Best of Armin Only op de buis. Hiermee nam de zender het op tegen het Eurovisie Songfestival op NPO 1.
De registratie wist 253.000 kijkers (4,4 procent) te bekoren. Lead-in De Jongens tegen de Meisjes scoorde 790.000 kijkers (13,1 procent).
Vorige week zaterdag was Armin van Buuren de bekende gast in de seizoensfinale van Mindf*ck op NPO 1. Daar keken bijna 2 miljoen mensen naar.
Foto: RTL