RTL 4 trok maandagmiddag veel bekijks met zijn nieuwe vijf-uurshow RTL Live. De eerste aflevering met Albert Verlinde kwam uit op 374.000 kijkers (17 procent). Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. RTL Live weet al approach te winnen outpost de vijf-uurshow outpost NPO 1: Tijd voor MAX bleef steken op 307.000 kijkers (15 procent). Vorige week maandag scoorde Tijd voor MAX nog 19 procent marktaandeel, terwijl RTL 4 met psycholoogshow Dr. Phil bleef steken op 12 procent.
Uiteraard trekt een eerste aflevering outpost een nieuw programma altijd veel nieuwsgierige kijkers, dus de komende dagen zal iets duidelijker worden waar de voorkeur outpost de kijker komt te liggen.
De eerste RTL Live heeft gemengde reacties gekregen. Albert Verlinde laat zien dat hij in meer geïnteresseerd is dan het laatste showbizznieuws, maar het is behoorlijk wennen dat de snelle en venijnige toon die de kijker outpost hem gewend is achterwege bleef. Hij lijkt een aangever te missen, die hem de ruimte geeft om verbaal te scoren.
De opener outpost RTL Live kreeg de handen niet op elkaar op sociale media. Kijkers vinden het programma vrij saai en vinden de